Regulamin sklepu internetowego Mój Miód Dutkowiak
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Sprzedawca
1. Właścicielem sklepu internetowego Mój Miód Dutkowiak dutkowiak.pl działającego pod adresem www.dutkowiak.pl jest Aleksandra Dutkowiak prowadząca działalność gospodarczą jako Aleksandra Dutkowiak Mój Miód, ul. Strzeszyńska 129, 60-479 Poznań NIP 4290001061 REGON 384189110
2. Dane kontaktowe sprzedawcy: tel. +48 600 221 028, mail: sklep@dutkowiak.pl
2. Klient
1. Klientem jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu
3. Przedmiot działalności
1. Przedmiotem głównym działalności sklepu jest dystrybucja produktów marki Dutkowiak z Gospodarstwa Pszczelarskiego „Dutkowiak” Iwona Dutkowiak z siedzibą w Sulęcinie, ul. Jana Paska 68 prowadzącego działalność rolniczą pod krajową kontrolą weterynaryjną – nr weterynaryjny 08076001
2. Produkty rolne sprzedawane w sklepie posiadają certyfikat Polskiego Związku Pszczelarskiego.
3. Sklep prowadzi również działalność handlową innych marek.
4. Regulamin
1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem www.dutkowiak.pl
2. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
II. SKŁADANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
1. Złożenie zamówienia
1. Warunkiem złożenia zamówienia w sklepie internetowym jest założenie konta klienta i podanie swoich danych osobowych oraz danych do wysyłki i numeru telefonu kontaktowego. Rejestracja w systemie jest jednorazowa. Z konta klienta można korzystać przy składaniu kolejnych zamówień.
2. Istnieje możliwość złożenia zamówienia jako gość sklepu, bez zakładania konta, jednak i w tym przypadku należy podać dane osobowe umożliwiające realizację zamówienia.
3. Minimalna wartość zamówienia to 30zł brutto, oznaczająca wartość zamówionych towarów.
2. Realizacja zamówienia
1. Warunkiem realizacji zamówienia jest opłacenie złożonego zamówienia poprzez system płatności online PayNow, przelewem na konto sprzedawcy lub też przez wybranie opcji dostawy za pobraniem lub płatności gotówką lub kartą przy odbiorze osobistym.
2. Zamówienia mogą być realizowane przez firmy kurierskie, dostawy bezpośrednie przez sprzedawcę na terenie Poznania i okolic, odbiór własny przez klienta. Minimalna wartość zamawianego towaru dla darmowej dostawy bezpośredniej przez sprzedawcę Poznaniu to 500zł. W trakcie składania zamówienia należy wtedy wybrać odbiór osobisty i dopisać informację o oczekiwanym dowozie pod wskazany adres.
3. W przypadku wyboru opcji dostawy paczkomatem oraz do dostawy poza granice Polski do realizacji zamówienia konieczna jest przedpłata.
4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia w przypadkach weryfikacji stanów magazynowych uniemożliwiających realizację dostawy.
5. W każdej sytuacji gdy towar miałby być niedostarczony z powodów podanych w pkt. powyżej nastąpi kontakt ze strony sprzedawcy w celu ustalenia dalszego postępowania.
6. Informację o stanie realizacji zamówienia klient otrzymuje drogą mailową od sprzedawcy.
3. Termin realizacji zamówienia
1. Przygotowanie zamówienia do wysyłki rozpoczyna się w momencie zarejestrowania wpłaty.W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznej lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
2. Zamówienia wysyłane są w następnym dniu roboczym następującym po dniu, w którym wpłata została zarejestrowana.
3. Czas dostawy podany jest na stronie przewoźnika.
4. Przewoźnicy, z których korzysta sklep to: Orlen Paczka, DPD Polska, Fedex, Poczta Polska oraz Paczkomaty Inpost a także DHL International.
4. Dokumenty sprzedaży
1. Właściciel sklepu internetowego dutkowiak.pl jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym i do sprzedanych towarów wystawia paragony fiskalne.
2. Istnieje możliwość wystawienia faktury VAT na klienta będącego podatnikiem VAT czynnym, jednakże o tym fakcie należy poinformować sprzedawcę w trakcie składania zamówienia.
3. Ceny podane w sklepie internetowym są cenami brutto zawierającymi 5% VAT dla produktów takich jak miód, pyłek kwiatowy, propolis i pierzga surowiec; 8% VAT dla pierzgi w miodzie i mleczka pszczelego w miodzie oraz 23% dla pozostałych towarów nie będących produktami rolniczymi oraz usług.*
4. Wysyłki poza terytorium kraju do klientów nie będących podatnikami VAT opodatkowane są tak samo jak wysyłki krajowe.
* w okresie do 31.03.2024 w Polsce obowiązuje 0% stawka VAT dla towarów objętych standardowo obniżoną stawką VAT 5% (artykuły spożywcze).
5. Formy płatności
1. Klient sam wybiera sobie formę płatności spośród dostępnych dla danego rodzaju produktu.
2. Do wyboru klienta są: płatności online, BLIK i kartą płatniczą. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest MElements Sp.z o.o. i Mbank. Możliwe są również przelewy tradycyjne, płatność za pobraniem oraz płatność gotówką lub kartą płatniczą przy odbiorze własnym lub dostawie bezpośredniej przez sprzedawcę.
„Dostępne formy płatności dla kart:
* Visa
* Visa Electron
* MasterCard
* MasterCard Electronic
* Maestro”
3. Nr konta bankowego do wpłat za zamówienia w PLN - konto mBiznes w mbank:
52 1140 2004 0000 3202 7911 1397
4. Dane konta bankowego do wpłat w EUR za indywidualnie skalkulowane zamówienia zagraniczne:
PL88 1050 0145 1000 0091 1983 5537 BIC/SWIFT INGBPLPW
III. REKLAMACJE I ZWROTY
1. Uszkodzona przesyłka
1. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki w momencie dostarczania jej przez kuriera klient zobowiązany jest spisać z kurierem protokół uszkodzenia oraz poinformowania o tym sprzedawcy.
2. Jeśli uszkodzenia zostały stwierdzone już po odbiorze – w celu otrzymania rekompensaty od sprzedawcy a także umożliwienia sprzedawcy złożenia reklamacji u przewoźnika klient zobowiązany jest do wykonania zdjęć uszkodzonego towaru i przesłania ich mailem do sprzedawcy wraz z numerem zamówienia i podaniem ilości i rodzaju uszkodzonego towaru.
3. Zwrot zapłaconej kwoty lub dosłanie ponownie uszkodzonego towaru następuje po ustaleniach klienta ze sprzedawcą co do sposobu rozpatrzenia reklamacji.
2. Towar niezgodny z zamówieniem
1. W przypadku stwierdzenia pomyłki lub braków w dostawie klient zobowiązany jest zgłosić ten fakt sprzedawcy.
2. Za braki w dostawie zwracana jest zapłacona uprzednio kwota, bądź też z woli klienta może być ona zaksięgowana na poczet następnego zamówienia.
3. Zwrot bez podania przyczyny
1. Klient ma prawo do zwrotu zakupionego towaru w drodze zakupu internetowego bez podania przyczyny w terminie 14 dni od momentu otrzymania zamówienia.
2. Warunkiem koniecznym zwrotu jest nienaganne bezpieczne zapakowanie nieotwartych towarów (słoików z miodem, pyłkiem, pierzgą). Uszkodzenia w trakcie zwrotu, który nie był dostatecznie dobrze zapakowany pokrywa zwracający co jest jednoznaczne z brakiem zwrotu środków za zakupiony wcześniej i zwracany towar.
3. Koszt przesyłki takiego zwrotu pokrywa kupujący.
4. Zwrot środków pieniężnych
1. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami
IV. ZASADY OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
1. Rejestracja danych i ich przetwarzanie
1. Klient w momencie rejestracji konta w sklepie Mój Miód Dutkowiak i podając swoje dane osobowe wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych zgodnie z ustawą 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000) przez firmę Aleksandrę Dutkowiak Mój Miód w celu realizacji przesyłki/przesyłek. W procesie rejestracji Uczestnik akceptuje Politykę Prywatności oraz Regulamin sklepu.
2. Zgody, o której mowa w pkt. 1 powyżej, zostają udzielone poprzez zaznaczenie specjalnego pola w Formularzu Rejestracyjnym i mogą zostać cofnięte przez Właściciela konta w ramach aktualizacji danych na Koncie Indywidualnym. Cofnięcie akceptacji Polityki Prywatności lub/i Regulaminu Programu skutkuje usunięciem konta. Usunięcie konta jest równoznaczne z usunięciem danych osobowych Klienta i cofnięciem wszystkich zgód. Sklep będzie przechowywał dane, w zakresie dopuszczonym przez przepisy prawa, w celu dochodzenia lub obrony roszczeń lub obrony przed roszczeniami a po okresie przedawnienia roszczeń wszystkie dane zostaną trwale usunięte.
3. Niezbędnym elementem procedury rejestracji oraz złożenia zamówienia jest podanie przez Klienta jego danych osobowych, które są oznaczonych jako obligatoryjne. Wymagane jest także wyrażenie przez Klienta zgody na przetwarzanie jego danych osobowych podanych podczas rejestracji. Podanie danych osobowych oznaczonych jako obligatoryjne jest dobrowolne, jednakże konieczne w celu rejestracji oraz złożenia zamówienia, ich realizacji oraz obsługi. Podanie danych osobowych nieoznaczonych jako obligatoryjne jest dobrowolne.
4. Zgromadzone dane osobowe nie są udostępnianie osobom trzecim, z wyłączeniem przekazania danych podmiotowi uczestniczącemu w realizacji zamówienia w celu dostarczenia Klientowi zamówionych towarów tj. firmie kurierskiej.
5. Podstawą przetwarzania Danych Osobowych Klienta jest przede wszystkim konieczność wykonania umowy, której jest stroną lub konieczność podjęcia na jego żądanie działań przed jej zawarciem (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO). Dotyczy to przede wszystkim Danych Osobowych podawanych w formularzu przy rejestracji, składaniu Zamówień, zgłaszania reklamacji/ zwrotu.
2. Pliki cookies
1. Pliki cookies zbierają dane dotyczące korzystania ze sklepu przez Klienta, a ich głównym celem jest ułatwienie Klientowi korzystania ze strony internetowej, dostosowywanie stron do potrzeb i oczekiwań danego Klienta. Pliki cookies są wykorzystywane za zgodą Klienta. Zgodna może zostać wyrażona poprzez odpowiednie ustawienia oprogramowania, w szczególności przeglądarki internetowej, zainstalowanego w urządzeniu telekomunikacyjnym wykorzystywanym przez Użytkownika do przeglądania zawartości Serwisu.
2. Użytkownik Serwisu może również w każdym czasie ograniczyć lub wyłączyć cookies w swojej przeglądarce przez takie jej ustawienia, aby blokowała cookies lub ostrzegała Klienta przed zapisaniem pliku cookies na urządzeniu, z którego korzysta do przeglądania zawartości sklepu. W takim przypadku może się jednak zdarzyć, że korzystanie ze sklepu będzie mniej wydajne, Klient nie będzie miał dostępu do niektórych treści, a w skrajnych przypadkach może zostać całkowicie zablokowane poprawne wyświetlanie stron sklepu.
V. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 01.11.2023 roku
W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem należy odnieść się do przepisów Kodeksu Cywilnego